V roce
1897 bylo započato s hloubením nového dolu společnosti Státní
dráhy, důl
dostal číslo VIII. Před vlastním započetím hloubení byl prováděn
průzkum
chodbami z dolu Ferdinand a rovněž byly prováděny hlubinné
vrty.
V roce 1900 bylo dokončeno hloubení nového dolu. Jáma měla
průměr
4,9 m, byla vyzděna z tvrdě pálených cihel s výstrojí
z U
profilů. První patro bylo založeno v hloubce
V letech
1987 – 1898 byla na důl prodloužena vlečka z dolu Ronna a
vletech 1900 –
1904 byla vybudována elektrárna. Ta měla sloužit k provozu
všech dolů
společnosti. Měla netypický kmitočet, a to 21 period za/s a přesto byla
v provozu
až do roku 1963.
V letech
1904 – 1910 zde byla provozována briketárna na využití uhelného mouru o
zrnitosti do
Další
úvahy byly o rozšíření těžby do Třebusické pánve, a to překopem
v délce
Těžba
na dole byla ukončena v roce 1935, kdy byl provoz zastaven.
Konečné
zasypání jámy a její zabezpečení bylo provedeno v roce 2001.
Z dolu
Theodor bohužel mám pouze fotografie z venku dolu. Na dole je
provozována firma
a doposud se mi nepodařilo se na důl dostat. Pokusím se o to znovu.
Souřadnice dolu:
50.176304,14.111987