Na
počátku 80. let 19. století vyvstala nutnost otevřít východní křídlo
dolového
pole společnosti Státní dráhy. Bylo rozhodnuto vybudovat severně od
obce Hnidousy
nový důl, který bude mít č. VII. S hloubením bylo započato
v létě
roku
Protože
se jednalo o dílo, které mělo pro společnost velkou perspektivu, bylo
na svoji
dobu vybaveno nejmodernějším technickým vybavením, a to jak na povrchu,
tak
v hlubině. První patro bylo v hloubce
Důl
Ronna byl od roku 1889 spojen s dolem Kűbeck překopem. Tato
jáma byla
součástí větrání dolu po dobu dalších 108 roků. Od roku 1910 byl důl
Ronna hlavním
dolem společnosti Státní dráhy, kdy na Ronnovku byla postupně převedena
těžba
z dolů Kűbeck, Barré a Engerth. V roce 1922 byl také
spojen
s dolem Theodor a byla vybudována povrchová visutá lanovka pro
dopravu
těžby k úpravě do úpravny dolu Ronna.
Důl
Ronna byl později spojen spojovacím překopem s dolem Mayrau, a
to větrně.
V letech 1960 – 1962 byl vyražen spojovací překop mezi doly
Ronna a Prago
– Zápotocký, který sloužil k dopravě podsítného
z dolu Ronna
k vylepšení kvality uhlí ze základní sloje Dolu Zápotocký.
V roce
1979 byl vyražen spojovací těžní překop mezi doly Ronna a Mayrau a tím
bylo
umožněno převést těžbu na jámu Nejedlý III.
Těžba
na Ronnovce byla ukončena ranní směnou 27.6. 1997, poslední fárání se
uskutečnilo
12.12. 1997, v prosinci 1989 byla zasypána jáma a 20.8. 2001
byla stržena
těžní věž.
Souřadnice
dolu: 50.176304,14.111987