Důl
Bresson byl nejzápadněji položeným důlním dílem Společnosti státní
dráhy pod
pořadovým číslem No. IV – lidově nazývaný „Čtvrtý důl“. Hloubený důl
byl
později nazván podle generálního ředitele rakousko-uherské Společnosti
státní
dráhy. Hloubení dolu Bresson bylo zahájeno v září 1868. Počátek těžby
je udáván
v listopadu 1871.
Šachta
byla hloubena v obdélníkovém profilu o rozměrech 1,896 x
Těžní
věž byla provedena ze silného hraněného dřeva a měřila k ose lanovnic
Těžní
stroj byl parní. Pro odlehčení řídících pák bylo ruční ovládání
doplněno
servomotorem.
Vodotěžné
zařízení bylo v provozu pouze do roku 1882. Pro nízký přítok bylo
soustrojí
demontováno a důlní vody byly převedeny k odčerpávání na moderně
vybavený sousední
důl Engerth.
Po
elektrifikaci v roce 1902 byla na dole zrušena třídírna uhlí a
veškerá
těžba převedena povrchovou lanovkou ke třídění na důl Engerth.
V roce
1872 byl důl připojen na železniční trať mezi stanicemi Kladno –
Výhybka a
Kladno – Dubí.
Větrání
dolu Bresson bylo původně dolem Engerth, ale od roku 1879 zde byl
nainstalován
exhaustor.
Důl
Bresson byl dolem s velkým množstvím důlních požárů. Těžba na
dole byla
zastavena roku
K bývalému
dolu Bresson se dostanete po projetí Klikorkovou ulicí
v Kladně před
vjezdem na kruhový objezd odbočíte do poslední ulice vpravo, projedete
novostavbami a na
konci ulice stojíte u
bývalého dolu, poblíže železniční trati. Místo samo o sobě není nijak
zvlášť
zajímavé.
Souřadnice
dolu: 50.145457,14.081406